دو شنبه 19 خرداد 1404

 فعالیتهای اساسی اعضای هیئت علمی (طبق ماده 10 آ یین نامه استخدامی)

 

  • آموزشی (نظری و عملی)

  • پژوهشی

  • توسعه فردی

  • فعالیت­های اجرایی و مدیریتی

  • ارائه خدمات بهداشتی درمانی، تخصصی و ارتقاء سلامت روان

  • فعالیت های تخصصی در خارج از دانشگاه

  • فعالیت­های فرهنگی

 

وظایف گروه مشاوره در مامایی

 

اهداف آموزشی:

 

 آموزش و ارزشیابی دانشجویان و دانش آموختگان حرفه مامایی بر اساس روش های نوین

 

اهداف ارتباطی:

 

 ارتقای ارتباطات و تعاملات بین رشته ای در جهت توانمندسازی دانشجویان و دانش آموختگان حرفه مامایی

 

اهداف بالینی: 

 

ارتقا و توسعه خدمات مطلوب بالینی مامایی در دانشجویان و دانش آموختگان حرفه مامایی

 

اهداف مراقبتی: 

 

ارتقا و توسعه ی خدمات مراقبتی در دانشجویان و دانش آموختگان حرفه مامایی و اعضای گروه مامایی

 

اهداف تخصصی: 

 

ایجاد زمینه مساعد برای تبادلات علمی و پژوهشی در سطح ملی و بین المللی و ادامه تحصیل در مقاطع بالاتر در دانشجویان و دانش آموختگان حرفه مامایی

 

اهداف پژوهشی: 

 

ایجاد توانمندی پژوهشی در دانشجویان و دانش آموختگان مامایی

 

توانمندی های گروه مشاوره در مامایی

 

  • تناسب در ترکیب  اعضای هیئت علمی گروه بر اساس دانش، تجربه و حوزه ی تخصص

  • سابقه و تجربه­ی فعالیت های مدیریتی و بالینی در اعضای گروه

  • وجود پتانسیل توسعه­ی تعاملات بین رشته ای و  بین المللی در گروه

  • گرایش اعضای گروه به تداوم آموزش در حوزه های یادگیری الکترونیکی و مجازی و استفاده از رویکردهای نوین تدریس

  • توانمندی انجام پژوهش ها سلامت محور و مرتبط با بیماری های بزرگسالان در سطح ملی و بین المللی

 

شرح وظایف مدیر گروه

 

  • تنظیم برنامه های آموزش نظری و بالینی هر نیمسال

  • نظارت بر فرایند اموزش نظری و عملی  در طول ترم و هما هنگی های لازم

  • بازدید از بخشهای بالینی و گزارش آن به معاونت آموزشی دانشکده

  • هماهنگی در برگزاری جلسات شورای آموزشی دانشكده و پیگیری موارد

  • هماهنگی با بیمارستانها یا دیگر گروه های دانشكده و سایر دانشكده ها جهت پیشگیری از تداخل برنامه های آموزش بالینی

  • بررسی و بازنگری آرایش دروس بر اساس تغییر سر فصل ها و برنامه بخش ها

  • هماهنگی با سایر دانشكده ها یا بخش ها جهت ارائه دروس مورد نیاز دانشكده در هر نیمسال

  • همکاری دربرنامه ریزی و تنظیم برنامه های امتحانات میان ترم و پایان ترم

  • كنترل، توزیع و تعدیل مناسب و عادلانه واحدها برنامه های آموزشی بین اعضا گروه

  • تهیه و تنظیم کارنامه فعالیت های اعضای گروه و ارائه به معاونت آموزشی

  • گزارش اضافه كار مربیان غیر هیئت علمی و بررسی عملکرد انها

  • شركت فعال در جلسات مختلف  آموزشی، پژوهشی، ارزیابی دورنی، برنامه ریزی راهبردی، جذب هیئت علمی و...

  • همكاری و مشاركت برگزاری جلسات معارفه با دانش جویان جدید الورود و هم اندیشی با دانشجویان مقطع  دکتری،  ارشد، کارشناسی و دانش آموختگان

  • بررسی و اظهار نظر در مورد متقاضیان مهمانی و انتقالی و هماهنگی ثبت نام آنان

  • مشاوره  به دانشجویان در حذف و اضافه  کردن واحدها و  بررسی واحد های دانشجویان انتقالی

  • رسیدگی به شكایات و مشكلات آموزشی دانشجویان و مربیان و تلاش در جهت حل آن

  • پیشنهاد کارگاه ها و دوره های باز آموزی و شرکت در راه اندازی آنها

  • مدیریت فعالیتهای پژوهش گروه و سوق دادن فعالیت های پژوهشی گروه به سمت اولویت های پژوهشی

  • فعالیت در رسیدن به اهداف آموزشی و پژوهشی گروه

  • برگزاری جلسات مستمر گروه مانند دفاع از عنوان، پروپوزال، گزارشات شش ماهه دانشجویان ارشد، هم اندیشی با دانشجویان و دانش آموختگان

  • ارتباط با دانشگاههای داخل و خارج کشور برای تبادلات اطلاعات و تلاش در جهت جذب دانشجو از دانشگاه های خارجی در راستای بین المللی سازی دانشکده

  • فعالیت در جذب نیروی انسانی مورد نیاز و در  جهت ارتقاء گروه

  • ارزشیابی اساتید و  مربیان آموزشی در پایان سال

  • امضای مرخصی های  اعضای گروه

 

چشم انداز (Vision):

 

  • گروه مامایی برآنند با ارتقاء سطح توانمندی اعضاء هیات علمی وغیرهیات علمی  گروه و بدنبال آن تربیت نیروهای متخصص مامایی به نتایج نامبرده زیر دست یابد:

  • ارتقاء مشاوره به گروه های هدف برای تصمیم گیری مناسب و بهبود کیفیت و ایمنی مراقبت های بهداشتی برای زنان و نوزادان

  • تقویت عملکرد گروهی تیم بهداشتی به عنوان یک تیم و ارتقای مطلوب در مراقبت های بهداشتی زنان و نوزادان با تاکید بر مشاوره

  • تجزیه و تحلیل فرآیند توسعه خط مشی سلامت، عوامل تاثیرگذار و تاثیر سیاست بر روی عملکرد بالینی

  • استفاده ارزیابی دانش بالینی در امور مشاوره و ارائه بهترین عملکرد در تجزیه و تحلیل پیامد مامایی

  • شناسایی شکاف های موجود بین شواهد و عمل و درنظر گرفتن راه حل های بالقوه برای پر کردن شکاف ها

  • ارزیابی و استفاده از تحقیقات برای ارائه مراقبت های بهداشتی با کیفیت بالا و مبتنی بر شواهد جهت بهبود عملکرد مامایی برای زنان و نوزادان

  • ارزیابی مالی و شناسایی منابع برای ارائه مراقبت های بهداشتی و خدمات مشاوره در مامایی برای مسئولین سلامت

  • همکاری موثر و متقابل با سایر متخصصان از قبیل زنان، نوزادان، اطفال، اورولوژی، روانشناسان، روانپزشکان، پرستاران و مراقبین بهداشتی برای ارائه مراقبت های بهداشتی به زنان و نوزادان

  • همکاری با نظام سلامت در انجام پژوهش های کاربردی بین بخشی، بین دانشگاهی و کشوری در مورد مشکلات و چالش های موجود در رابطه با مشاوره در مامایی

 

برنامه توانمد سازی اعضا گروه مشاوره در مامایی

 

  • روشهای تدریس

  • تحلیل آزمون

  •  روشهای پژوهش در آموزش

  • کاربرد هوش مصنوعی در آموزش و پژوهش

  • طراحی وبسایت

  • طراحی پادکست

  •  نحوه انجام مکاتبات علمی داخلی، خارجی